location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

AKTIV SÄKERHET

  • Avancerad säkerhetsutrustning:Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)* SRVD använder ett flertal sensorer på bilen som varnar för hinderoch andra fordon i den egna bilens döda vinklar. SRVD ökar blandannat säkerheten vid filbyten och backning runt hörn.

    Avancerad säkerhetsutrustning:Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)* SRVD använder ett flertal sensorer på bilen som varnar för hinderoch andra fordon i den egna bilens döda vinklar. SRVD ökar blandannat säkerheten vid filbyten och backning runt hörn.

  • Avancerad säkerhetsutrustning:High Beam Assist (HBA)* - HBA kan automatiskt skifta fram och tillbaka mellan halv- och helljus beroende på körmiljö och mötande trafik. Resultatet är bättre sikt i mörker och du slipper blända av för mötande bilar.

    Avancerad säkerhetsutrustning:High Beam Assist (HBA)* - HBA kan automatiskt skifta fram och tillbaka mellan halv- och helljus beroende på körmiljö och mötande trafik. Resultatet är bättre sikt i mörker och du slipper blända av för mötande bilar.

  • Vehicle Dynamics Control System - Outback har Vehicle Dynamics Control (VDC) som standard. Systemet analyserar hur bilen följer förarens tänkta kurs via sensorer. Om bilen närmar sig gränsen för instabilitet, till exempel i samband med skarpa kurvor eller en undanmanöver, justeras automatiskt fyrhjulsdriften, motoreffekten och bromsar – allt för att hjälpa till att hålla bilen på rätt kurs och undvika olyckor.

    Vehicle Dynamics Control System - Outback har Vehicle Dynamics Control (VDC) som standard. Systemet analyserar hur bilen följer förarens tänkta kurs via sensorer. Om bilen närmar sig gränsen för instabilitet, till exempel i samband med skarpa kurvor eller en undanmanöver, justeras automatiskt fyrhjulsdriften, motoreffekten och bromsar – allt för att hjälpa till att hålla bilen på rätt kurs och undvika olyckor.

  • Active Torque Vectoring -  Vid kurvtagning påverkar Active Torque Vectoring bilens styrkapacitet och bromsar det yttre hjulet. Det bidrar till möjlighetenatt göra en skarp sväng och gör hanteringen mer exakt. Ikombination med Vehicle Dynamics Control System, hjälper ActiveTorque Vectoring till att hålla dig borta från faror samtidigt som detger en tryggare känsla.

    Active Torque Vectoring - Vid kurvtagning påverkar Active Torque Vectoring bilens styrkapacitet och bromsar det yttre hjulet. Det bidrar till möjlighetenatt göra en skarp sväng och gör hanteringen mer exakt. Ikombination med Vehicle Dynamics Control System, hjälper ActiveTorque Vectoring till att hålla dig borta från faror samtidigt som detger en tryggare känsla.

  • Bästa runt-om-sikt - Vi har justerat ramen för att öka runt-om-sikten och minska de döda vinklarna. Vi har även installerat sidofönster fram meddörrmonterade backspeglar för att minska den främre döda vinkelnoch skapa ökad synlighet framåt.

    Bästa runt-om-sikt - Vi har justerat ramen för att öka runt-om-sikten och minska de döda vinklarna. Vi har även installerat sidofönster fram meddörrmonterade backspeglar för att minska den främre döda vinkelnoch skapa ökad synlighet framåt.

PASSIV SÄKERHET

  • Krocksäker motorupphängning -  Varje Subaru är utvecklad för högsta säkerhet och den platta Boxermotorn ger ytterligare fördelar. Vid en eventuell kollision är motorns infästning konstruerad så att motor och växellåda bryts loss och glider ner under golvet istället för att tränga in i kupén.

    Krocksäker motorupphängning - Varje Subaru är utvecklad för högsta säkerhet och den platta Boxermotorn ger ytterligare fördelar. Vid en eventuell kollision är motorns infästning konstruerad så att motor och växellåda bryts loss och glider ner under golvet istället för att tränga in i kupén.

  • Krockkuddar - Vid en kollision är personskyddet optimerat med en omfattandesäkerhetsutrustning. Hit hör bland annat krockkuddar fram och påsidan, knäairbag för föraren och krockgardiner runt om.

    Krockkuddar - Vid en kollision är personskyddet optimerat med en omfattandesäkerhetsutrustning. Hit hör bland annat krockkuddar fram och påsidan, knäairbag för föraren och krockgardiner runt om.

  • Ringformad säkerhetsbur -  Outbacks kaross är byggd av lättviktsmaterial för att optimera bilens köregenskaper. Av säkerhetsskäl är karossen samtidigt extremt kraftfull. En så kallad säkerhetsbur omgärdar hela kupén. De förstärkningsbalkar som går till taket, dörrstolparna och golvet ärenormt starka för att motstå och absorbera kraften från alla typerav kollisioner.

    Ringformad säkerhetsbur - Outbacks kaross är byggd av lättviktsmaterial för att optimera bilens köregenskaper. Av säkerhetsskäl är karossen samtidigt extremt kraftfull. En så kallad säkerhetsbur omgärdar hela kupén. De förstärkningsbalkar som går till taket, dörrstolparna och golvet ärenormt starka för att motstå och absorbera kraften från alla typerav kollisioner.

  • Framstolar med whiplashskydd - Aktiva nackskydd ser till att minska risken för whiplashskador. De aktiva nackskydden rör sig framåt vid en krock och hjälper därmed till att fånga upp de åkandes huvuden.

    Framstolar med whiplashskydd - Aktiva nackskydd ser till att minska risken för whiplashskador. De aktiva nackskydden rör sig framåt vid en krock och hjälper därmed till att fånga upp de åkandes huvuden.

  • Bältessträckare med lastbegränsning -  För att hålla dem som sitter i framstolarna på rätt plats och undvika skador finns justerbara bältesinfästningar. Fram och på bakre ytterplatser finns även bältessträckare med lastbegränsning.

    Bältessträckare med lastbegränsning - För att hålla dem som sitter i framstolarna på rätt plats och undvika skador finns justerbara bältesinfästningar. Fram och på bakre ytterplatser finns även bältessträckare med lastbegränsning.