location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

Boxermotorer

Tillbaka till Outback

Få andra bilar erbjuder ett självförtroende som nya Outback.

Tyngdpunkten i en bil är ofrånkomligen en av de viktigaste faktorerna för väghållningen. Ju lägre tyngdpunkt desto bättre. Här har Subaru en unik fördel jämfört med så gott som alla andra bilmärken. Boxermotorn har kolvarna placerade i 180 graders vinkel från varandra. Det gör att motorn ligger plant i bilen istället för att stå upp. Tyngdpunkten blir lägre, bilen blir mer balanserad och vägegenskaperna förbättras.

 

boxermotor

Låg tyngdpunkt

Eftersom Subarus Boxermotor har en plattare profil och ligger lägre i chassit, är hela fordonet mer stabilt balanserat och mer motståndskraftigt mot sidorörelser än andra bilar.

Balans

Motorns platta design är tack vare sin konstruktion självbalanserad, vilket genererar ökad hållbarhet, tillförlitlig prestanda samt mindre vibrationer än motsvarande rad- och V-motorer.

SUBARU BOXERMOTOR 2.5-liter DOHC (2.5i)

Den naturligt mjuka och starka 2,5-liters DOHC motorn har förbättrats och blivit ännu mer kraftfull och bränslesnål. Vi har också förbättrat vridmomentet i mellan- och lågregistret, så att du får mer kraft vid start från stillastående. Du kommer också märka att bilen är mer responsiv både i stadskörning och på landsväg. Allt tack vare det väl tilltagna vridmomentet på 235-Nm vid låga 4000 v/min. I kombination med Lineartronic, är den också mer bränsleeffektiv och renare, vilket gör den snällare mot både plånboken och miljön.

Subaru Boxermotor Outback

MAX. EFFEKT:                       

175 hk (129 kW) / 5800 v/min

MAX. VRIDMOMENT:
235 Nm (24,0 kgfm) / 4000 v/min.

BRÄNSLEFÖRBRUKNING*:
7,3 l/100 km

CO2-UTSLÄPP*:
166 g/km