El-hybrid på Subaru-vis

Att äta kakan och ha den kvar

Med e-Boxer har vi förbättrat det som redan var bra och vässat de egenskaper vi vet våra ägare uppskattar. Att bara sätta en elmotor på bakaxeln var aldrig något alternativ. Det hade förändrat våra unika egenskaper negativt. Vi valde att placera motorn i växellådan – innan fördelningen mellan fram- och bakaxel. På så sätt kunde vi behålla vår fyrhjulsdrivning precis som den var – permanent och symmetrisk.

Vi kan tack vare den lösningen också erbjuda generös dragvikt, medan de flesta av segmentets konkurrenter endast får dra 750 kilo – om ens det …

Elmotorn ger ett tillskott på 65 Nm redan från start, vilket betyder bättre acceleration och rejält med kraft direkt. Eftersom extrakraften kommer från en elmotor får bilen bättre prestanda, samtidigt som bränsleförbrukningen kan minskas med drygt 11 procent.

Självklart går det att köra kortare sträckor på enbart el, men det var aldrig det egentliga syftet. Målet var helt enkelt att göra en redan bra bil lite bättre. Vi valde att leverera fördelarna med elektrifiering där de behövs som mest – utan att kompromissa.

Du slipper krångla med sladdar och leta vägguttag. Forester e-Boxer är självladdande och 118-voltsbatteriet får ny kraft medan du kör.

Forester e-Boxer

Fyrhjulsdrivning 
– permanent & symmetrisk.

Högsta dragvikten
– med hela 1 870 kg.

Minskad bränsleförbrukningen
– med drygt 11 procent


 

Subaru XV e-Boxer

Premiär våren 2020

HITTA DIN NÄRMASTE
ÅTERFÖRSÄLJARE



Hitta en återförsäljare eller verkstad nära dig för experthjälp eller provkörning.