location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

Aktiv säkerhet

  • RUNT-OM-SIKT: Den nya designen säkerställer att föraren har full kontroll åt alla håll med minimala döda vinklar.

    RUNT-OM-SIKT: Den nya designen säkerställer att föraren har full kontroll åt alla håll med minimala döda vinklar.

  • VEHICLE DYNAMICS CONTROL SYSTEM (VDC) OCH ACTIVE TORQUE VECTORING: I besvärliga situationer griper våra säkerhetssystem in för att hjälpaföraren att hålla kursen. Fyrhjulsdrivningen anpassas och ABS-systemetbromsar varje hjul individuellt. Vid snabb kurvtagning aktiveras ActiveTorque Vectoring för att ge mer kraft till ytterhjulen, vilket drar bilensäkert genom tvära kurvor.

    VEHICLE DYNAMICS CONTROL SYSTEM (VDC) OCH ACTIVE TORQUE VECTORING: I besvärliga situationer griper våra säkerhetssystem in för att hjälpaföraren att hålla kursen. Fyrhjulsdrivningen anpassas och ABS-systemetbromsar varje hjul individuellt. Vid snabb kurvtagning aktiveras ActiveTorque Vectoring för att ge mer kraft till ytterhjulen, vilket drar bilensäkert genom tvära kurvor.

  • SNABB STYRRESPONS: Den låga tyngdpunkten, förfinade fjädringen och höga vridstyvheten gör att bilen reagerar direkt på rattrörelser, vilket hjälper föraren attundvika hinder på vägen och ger säkra undanmanövrar.

    SNABB STYRRESPONS: Den låga tyngdpunkten, förfinade fjädringen och höga vridstyvheten gör att bilen reagerar direkt på rattrörelser, vilket hjälper föraren attundvika hinder på vägen och ger säkra undanmanövrar.

Passiv säkerhet

  • KROCKSÄKER MOTORUPPHÄNGNING: Motor och växellåda sitter lågt placerade och är designade för att tryckas ner under bilen vid en eventuell olycka. Detta säkerställeratt kupén hålls intakt och passagerarna skyddas.

    KROCKSÄKER MOTORUPPHÄNGNING: Motor och växellåda sitter lågt placerade och är designade för att tryckas ner under bilen vid en eventuell olycka. Detta säkerställeratt kupén hålls intakt och passagerarna skyddas.

  • KROCKKUDDAR: Impreza har hela sju krockkuddar som standard. Allt för att ge bästa tänkbara skydd om olyckan skulle vara framme.

    KROCKKUDDAR: Impreza har hela sju krockkuddar som standard. Allt för att ge bästa tänkbara skydd om olyckan skulle vara framme.

  • FRAMSTOLAR MED WHIPLASHSKYDD: Aktiva nackskydd ser till att minska risken för whiplashskador. De aktiva nackskydden rör sig framåt vid en krock och hjälper därmed till att fånga upp de åkandes huvuden.

    FRAMSTOLAR MED WHIPLASHSKYDD: Aktiva nackskydd ser till att minska risken för whiplashskador. De aktiva nackskydden rör sig framåt vid en krock och hjälper därmed till att fånga upp de åkandes huvuden.

  • FÖRBÄTTRADE BÄLTEN: En längre låstunga förhindrar att bältet glider ur position, vilketminskar påfrestningar på kroppen med ökad säkerhet och mindreskador vid en eventuell olycka.

    FÖRBÄTTRADE BÄLTEN: En längre låstunga förhindrar att bältet glider ur position, vilketminskar påfrestningar på kroppen med ökad säkerhet och mindreskador vid en eventuell olycka.

  • RINGFORMAD SÄKERHETSBUR: En så kallad säkerhetsbur omgärdar hela kupén. De förstärknings-balkar som går till taket, dörrstolparna och golvet är extremt starka för att motstå och absorbera kraften från alla typer av kollisioner.

    RINGFORMAD SÄKERHETSBUR: En så kallad säkerhetsbur omgärdar hela kupén. De förstärknings-balkar som går till taket, dörrstolparna och golvet är extremt starka för att motstå och absorbera kraften från alla typer av kollisioner.