location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding
  • SUBARU REAR VEHICLE DETECTION (SRVD)*1*2SRVD använder ett antal sensorer runt om på bilen som varnar för hinder och andra bilar i den egna bilens döda vinklar. SRVD ökar bland annat säkerheten vid filbyten och backning runt hörn.

    SUBARU REAR VEHICLE DETECTION (SRVD)*1*2SRVD använder ett antal sensorer runt om på bilen som varnar för hinder och andra bilar i den egna bilens döda vinklar. SRVD ökar bland annat säkerheten vid filbyten och backning runt hörn.

  • HELLJUSAUTOMATIK (HBA)1*2HBA kan automatiskt skifta fram och tillbaka mellan halv- och helljus beroende på hastigheten och den mötande trafiken. Resultatet är bättre sikt i mörker och du slipper blända av för mötande bilar.

    HELLJUSAUTOMATIK (HBA)1*2HBA kan automatiskt skifta fram och tillbaka mellan halv- och helljus beroende på hastigheten och den mötande trafiken. Resultatet är bättre sikt i mörker och du slipper blända av för mötande bilar.

  • RUNT-OM-SIKTDen nya designen säkerställer att föraren har full kontroll åt alla håll med minimala döda vinklar.

    RUNT-OM-SIKTDen nya designen säkerställer att föraren har full kontroll åt alla håll med minimala döda vinklar.

  • VEHICLE DYNAMICS CONTROL SYSTEM (VDC) OCH ACTIVE TORQUE VECTORINGI besvärliga situationer griper våra säkerhetssystem in för att hjälpa föraren att hålla kursen. fyrhjulsdrivningen anpassas och ABS-systemet bromsar varje hjul individuellt. Vid snabb kurvtagning aktiveras Active Torque Vectoring för att ge mer kraft till ytterhjulen, vilket drar bilen säkert genom tvära kurvor.

    VEHICLE DYNAMICS CONTROL SYSTEM (VDC) OCH ACTIVE TORQUE VECTORINGI besvärliga situationer griper våra säkerhetssystem in för att hjälpa föraren att hålla kursen. fyrhjulsdrivningen anpassas och ABS-systemet bromsar varje hjul individuellt. Vid snabb kurvtagning aktiveras Active Torque Vectoring för att ge mer kraft till ytterhjulen, vilket drar bilen säkert genom tvära kurvor.

  • SNABB STYRRESPONSDen låga tyngdpunkten, förfinade fjädringen och höga vridstyvheten gör att bilen reagerar direkt på rattrörelser, vilket hjälper föraren att undvika hinder på vägen och ger säkra undanmanövrar.

    SNABB STYRRESPONSDen låga tyngdpunkten, förfinade fjädringen och höga vridstyvheten gör att bilen reagerar direkt på rattrörelser, vilket hjälper föraren att undvika hinder på vägen och ger säkra undanmanövrar.

  • KROCKSÄKER MOTORUPPHÄNGNINGMotor och växellåda sitter lågt placerade och är designade för att tryckas ner under bilen vid en eventuell olycka. Detta säkerställer att kupén hålls intakt och passagerarna skyddas.

    KROCKSÄKER MOTORUPPHÄNGNINGMotor och växellåda sitter lågt placerade och är designade för att tryckas ner under bilen vid en eventuell olycka. Detta säkerställer att kupén hålls intakt och passagerarna skyddas.

  •  RINGFORMAD SÄKERHETSBUREn så kallad säkerhetsbur omgärdar hela kupén. De förstärkningsbalkar som går till taket, dörrstolparna och golvet är extremt starka för att motstå och absorbera kraften från alla typer av kollisioner.

    RINGFORMAD SÄKERHETSBUREn så kallad säkerhetsbur omgärdar hela kupén. De förstärkningsbalkar som går till taket, dörrstolparna och golvet är extremt starka för att motstå och absorbera kraften från alla typer av kollisioner.

  • KROCKKUDDARSubaru XV har hela sju krockkuddar som standard. Allt för att ge bästa tänkbara skydd om olyckan skulle vara framme.

    KROCKKUDDARSubaru XV har hela sju krockkuddar som standard. Allt för att ge bästa tänkbara skydd om olyckan skulle vara framme.

  • FRAMSTOLAR MED WHIPLASHSKYDDAktiva nackskydd ser till att minska risken för whiplashskador. De aktiva nackskydden rör sig framåt vid en krock och hjälper därmed till att fånga upp de åkandes huvuden.

    FRAMSTOLAR MED WHIPLASHSKYDDAktiva nackskydd ser till att minska risken för whiplashskador. De aktiva nackskydden rör sig framåt vid en krock och hjälper därmed till att fånga upp de åkandes huvuden.

  • FÖRBÄTTRADE BÄLTENEn längre låstunga förhindrar att bältet glider ur position, vilket minskar påfrestningar på kroppen med ökad säkerhet och mindre skador vid en eventuell olycka.

    FÖRBÄTTRADE BÄLTENEn längre låstunga förhindrar att bältet glider ur position, vilket minskar påfrestningar på kroppen med ökad säkerhet och mindre skador vid en eventuell olycka.

*1 Det är alltid förarens ansvar att se till att fordonet förs fram på ett säkert sätt. Lita inte enbart på de inbyggda systemen. Läs instruktionsboken för information om systemens funktion och fråga din återförsäljare om något skulle vara oklart.

*2 1.6i Ridge, 2.0i Ridge, 2.0i Summit